Diensten

Waarmee kunnen we u helpen?

Voor velen roept het statuut van "zelfstandige" nog steeds grote vraagtekens op. Er wordt ook veel gepraat over het betalen van immense belastingen en sociale bijdragen; of over het feit dat de grote rekening 3 jaar na de opstart komt. En ja hoor, met een foute begeleiding kan dit soms gebeuren!. Als je dit echter allemaal goed aanpakt en je kan je zelfstandige activiteit "in bijberoep" uitoefenen, dan is dit meestal de aangenaamste manier om een cent bij te verdienen. Wij waken er dus voor jou over dat je:

  • op de ideale manier je opstart aanpakt mbt keuze van je statuut
  • van bij de opstart een goeie fiscale aanpak kent die ineens meerdere jaren kan meegaan
  • jaarlijks voor een vast (low-budget)-tarief steeds op ons kan rekenen én ineens ook verzekerd bent van onze fiscale begeleiding bij je aangifte personenbelasting
  • én ineens ook weet of er rekeningen op je af gaan komen mbt belastingen of sociale bijdragen (maar meestal zal je wat geld terugkrijgen)
  • ook zeker één keer per jaar door ons volledig bekeken wordt of je nog wel op de goeie manier bezig bent
  • bij mogelijke conflicten met instanties zoals ziekenkas, kinderbijslag, RVA, Pensioenfonds, Belastingen, enz.... steeds op ons kan rekenen

Wat dient u zelf te voorzien?

Eigenlijk zo goed als niets. Bij je opstart vragen wij je de nodige info en wat volmachten om te handtekenen en wij doen de rest . Geen verplaatsing voor jou naar Ondernemingsloketten, BTW-kantoren of Sociale kassen. Dat spaart je dus een dagje vakantie uit én een heel pak lastige vragen van deze diensten waarop je hoogstwaarschijnlijk de antwoorden niet eens weet. Vergeet natuurlijk niet ons te betalen, anders kunnen wij spijtig genoeg niets doen. Je vindt onze tarieven en andere te betalen kosten bij de documenten hiernaast. Van zodra je opgestart bent, dien je ons steeds de nodige documenten te bezorgen over het voorbije kalenderjaar:

  •     overzicht van al je inkomsten mbt je bijberoep
  •     en natuurlijk ook van al je beroepsmatige uitgaven (je krijgt hiervoor van ons een checklist)
  •     mogelijk nog wat contracten of tabellen van leningen
  •     en indien je bij ons kiest voor de volledige module "aangifte personenbelasting" ook nog al je jaarlijkse fiches, attesten, fiscaal aftrekbare uitgaven, gezinssituatie, enz ...

Wij voegen alles samen en berekenen je winst of verlies als zelfstandige op de meest aangename fiscale wijze en dienen eventueel ook je aangifte personenbelasting in. Daar krijg je dan natuurlijk een berekening van zodat je steeds tijdig weet wat je te wachten staat .
Wees echter gerust, meestal verschiet je hiervan op een positieve manier.

Betalen aan ons zal je spijtig genoeg ook moeten doen. Je vindt de tarieven en meer omtrent de werking hiernaast in de "folder home-party" en "folder kleine ondernemingen"

Hot Items

Mailing 2017
Voortaan moet u uw buitenlandse rekeningen aangeven bij het centraal aanspreekpunt van de Nationale Bank van België.

Peeters De Wachter Hulpkantoor

Statiestraat 68
2547 Lint
tel +32 (0)3 454 46 26
fax +32 (0)3 454 46 27

team@hulpkantoor.be

Openingsuren

ma  9u - 12u
di  9u - 12u & 13.30u - 16.30u
woe  9u - 12u
do  9u - 12u & 13.30u - 16.30u
vrij  9u - 12u, namiddag gesloten
za  gesloten
zo  gesloten

let op: schoolvakanties afwijkend
consultatie en op afspraak